فوتبال پلانت

درباره وبلاگ


به وبلاگ فوتبال پلانت ارائه جدیدترین اخبار جهان فوتبال خوش آمدید.

نويسندگان

آرشیو مطالب

لینکهای مفید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 13
بازدید کل : 3927
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تیم منتخب این هفته بوندسلیگا

 

توماس مولر که يکشنبه شب در پيروزي 6 بر يک مقابل اشتوتگارت دو گل تيمش را در دقايق 32 و 49  به زيبايي به ثمر رساند، 2 پاس گل در دقايق 47 و 51 به ماندزوکيچ و شواين اشتايگر داد.
 

وي به همين منظور توسط نويسندگان هفته نامه ورزشي کيکر مورد توجه قرار گرفت و در جمع 11 مرد ممتاز اين هفته جاي گرفت.


 

همچنين «رنه آدلر» ‌دروازه‌بان شماره يک پيشين آلمان که تابستان سال جاري از تيم بايرلورکوزن به هامبورگ آمد، به عنوان سنگرباني که در 9 بازي هفته بهترين عملکرد را داشت، در اين تيم جاي گرفت.


 

ديگر نکته قابل ذکر تيم ستارگان هفته دوم حضور «اوسيپکا» مدافع جوان و چپ اينتراخت فرانکفورت است که در 2 هفته سپري شده خوش درخشيده و هر دو بار به تيم برترين‌ها راه پيدا کرده است.


 

فهرست اين تيم به شرح زير است:


 

دروازه‌بان: آدلر، هامبورگ


 

مدافع راست: کارواجال، بايرلورکوزن


 

مدافع مياني: پاپادوپولوس، شالکه


 

مدافع مياني: حق‌گوي، هانوفر


 

مدافع چپ: اوزيپکا، اينتراخت فرانکفورت


 

هافبک هجومي راست: مولر، بايرن مونيخ


 

هافبک متمايل به راست:  شوگلر، اينتراخت فرانکفورت


 

هافبک مياني: ماير، اينتراخت فرانکفورت


 

هافبک متمايل به چپ: لوئيس گوستاوو، بايرن‌مونيخ


 

هافبک چپ:‌ هوستي، هانوفر


 

مهاجم نوک: ‌سوبيچ، هانوفر

 



 

برنامه امروز پارالیمپیکی ها

** سه شنبه 14 شهريورماه (روز ششم).ساعت ها به وقت محلي است.
 

تيروکمان / 10:00 / ريکرو انفرادي زنان / نيمه نهايي w1w2/ زهرا نعمتي


 

دووميداني/ 10:08 / پرتاب نيزه مردان / عبدالرضا جوکار


 

وزنه برداري/ 12:00 / مردان 82.5 کيلو گروه B/ مجيد فرزين


 

فوتبال پنج نفره / 15:30/ ايران و بريتانيا


 

واليبال نشسته /16:00/ ايران و بوسني


 

وزنه برداري /18:00/ مردان 90 کيلو گروه b / سيد حامد صلحي پور


 

دووميداني / 19:03/ پرتاب وزنه مردان / سلمان آب باريکي و محسن کائيدي


 

دووميداني / 19:18 /دو 1500 متر مردان فينال / پيمان نصيري


 

دووميداني / 19:20 / پرتاب وزنه بانوان / هاجر تکتاز

 



 

والپیپر زیبا از بارسا

فشنگچی یک ماه دور از میادین

 دکتر وجيه الله چشمه‌سري در خصوص مصدوميت امير حسين فشنگچي اظهار داشت: پس از اينکه ام آر آي فشنگچي را گرفتيم مشخص شد لگامنت‌هاي داخلي و خارجي او دچار پارگي شده است. براي اينکه از وضعيت استخوان‌هاي اين بازيکن باخبر شويم براي او، سي تي اسکن تجويز کرديم.

وي ادامه داد: اگر مشکل فشنگچي لگامنت‌هايش باشد حدود يک ماه از ميادين دور است اما اگر استخوان‌هاي او نيز دچار مشکل باشد تعداد روزهاي دوري‌اش بيشتر خواهد شد.

 

رئال3-0گرانادا،هیپ هیپ هورا کریس

گلهاي اين ديدار را کريستيانو رونالدوي پرتغالي در دقايق بيست و شش و سي و پنج و گونزالو ايگواين در دقيقه هفتاد و شش براي رئال به ثمر رساندند.

به گزارش خبرگزاري آلمان از مادريد ، رئال مادريد با اين پيروزي چهار امتيازي شد و در رده نهم جدول اين رقابتها قرار گرفت و گرانادا نيز با يک امتياز در رده هجدهم قرار دارد.

بارسا1-0والنسیا،عذرخواهی به سبک آدریانو

بارسلونا بازي را بهتر از حريف آغاز کرد و مرتبا در حوالي محوطه جريمه آنها بود. والنسيا هم در ضدحملات خطرناک بود.
 

آدريانو در دقيقه 23 تنها گل بازي را زد. تيتو ويلانووا ترجيح داده بود به‌جاي آن که يوردي آلبا را به مصاف تيم سابقش بفرستد از آدريانو پراشتباه در بازي با رئال استفاده کند و او هم به‌خوبي پاسخ اعتماد مربي را داد. آدريانو اندکي بيرون از گوشه محوطه جريمه صاحب توپ شد و با شوت پاي راست مهارنشدني‌اش دروازه ديه‌گو آلوز را گشود.


 

اندکي بعد هم ضربه چيپ سسک فابرگاس با سايش به تير دروازه به بيرون رفت.


 

دو تيم در نيمه دوم موقعيت‌هاي خوبي داشتند و يک بار هم ويکتور روييس دروازه ويکتور والدس را با ضربه سر گشود که داور آن را آفسايد اعلام کرد. تصاوير آهسته نشان مي‌داد روييس اندکي جلوتر از مدافعان بارسا بوده.


 

روييس در دقايق پاياني هم روي يک ضربه کرنر صاحب موقعيتي عالي شد اما توپ خوب روي سر او قرار نگرفت و ضربه‌اش از بالاي دروازه به بيرون رفت.


 

بارسا به اين ترتيب فاصله پنج‌امتيازي خود با رئال مادريد را حفظ کرد و با دو امتياز بيشتر از مايورکا، رايو وايکانو و مالاگا در صدر جدول ماند. والنسيا هم هفدهم است.

 



 

پی اس جی2-1لیل؛لیل هزرد نداشت ولی پی اس جی زلاتان داشت

زلاتان ايبراهيموويچ که حضورش در ميدان به دليل مصدوميت در ابهام بود در همان ثانيه 26 بازي گل‌زني کرد. ژرمي منز در سمت چپ همه کار کرد و سپس توپ را به زلاتان سپرد تا او از زاويه‌اي دشوار گل بزند و نشان دهد چرا 20 ميليون يورو قيمت دارد.
 

ليل تلاش کرد با فوتبال جذاب و تماشايي‌اش بازي را برگرداند و در دقيقه 12 با ضربه سر اورلين شجو روي کرنر تماشايي ماروين مارتين به گل تساوي رسيد.


 

زلاتان در دقيقه 21 گل دوم بازي را هم زد. اين بار خاوير پاستوره پاسي عمقي به او داد و او با خونسردي گل برتري تيمش را زد.


 

پاري سن ژرمن با اين برد شش امتياز از چهار مسابقه دارد و ليل هم پنج امتياز کسب کرده. هر دو تيم در ميانه‌هاي جدول هستند.


 

 

 



 

گلزنان برتر اروپا

به گزارش خبرگزاري فرانسه برترين گلزنان چهار ليگ معتبر به شرح زير هستند:

در ادامه هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال انگليس، ميشو از تيم سوآنسي و فان پرسي از تيم منچستر يونايتد با چهار گل زده در صدر قرار دارند. ته‌وز نيز از تيم منچستر با سه گل زده در رده دوم بهترين گلزنان اين جام قرار دارد.

همچنين در ادامه هفته دوم از رقابت هاي سري آ فوتبال ايتاليا، استوان يوفتيچ از تيم فيورنتينا و پازيني از تيم آث ميلان بازيکنان سه گله اين رقابت هاي هستند. برجيسيو از تيم کاتانيا، جيوينکو از تيم يونتوس، کلوزه از تيم لاتزيو و اسوالدو از تيم آ اس رم هر کدام با به ثمر رساندن دو گل در جايگاه دوم بهترين گلزنان اين جام قرار دارند.

در ادامه رقابت هاي هفته سوم لاليگاي اسپانيا، ليونل مسي از تيم بارسلونا به به ثمر رساندن چهار گل همچنان صدر نشين است. فالکائو از تيم اتلتيکو مادريد،حمد از تيم مايورکا ، هيگواين از تيم رئال مادريد و مولينا از تيم بتيس هر کدام تا کنون سه گل در رقابت هاي لاليگا به ثمر رسانده و جايگاه دوم برترين گلزنان اين جام را به خود اختصاص داده اند.

در ادامه هفته چهارم ليگ يک فرانسه نيز زلاتان ابراهيموويچ از تيم پاري سن ژرمن با چهار گل زده، صدر نشين جدول برترين گلزنان اين جام است. اومبيانگ از تيم سن اتين، ميشل باستوس از تيم ليون، بن يدر از تيم تولوز، گيگناک از تيم مارسي و گوميس از تيم ليون تا کنون سه گل در اين رقابت ها وارد دروازه حريفان کرده اند.

 



 

شجاعی و حمودی به تیم ملی پیوستند

به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، مسعود شجاعي بازيکن تيم اوساسونا اسپانيا و علي حمودي بازيکن استقلال تهران بعدازظهر روز يکشنبه به اردوي تيم ملي فوتبال ايران در اردن پيوستند.
 

حمودي که ساعت 15:30 وارد امان شد، از فرودگاه مستقيم به محل تمرين تيم ملي آمد و مورد استقبال کادر فني و بازيکنان قرار گرفت و سپس در کنار زمين به دستور کي‌روش، به دويدن نرم و گرم کردن پرداخت. وي براي نخستين بار است که به تيم ملي ايران دعوت مي شود.


 

شجاعي نيز که ساعت 18 به اردن رسيد، زماني وارد هتل محل اقامت تيم ايران شد که بازيکنان از تمرين بازگشته بودند و مورد استقبال کي‌روش، اعضاي کادر فني، بازيکنان و ساير کادر تيم قرار گرفت. وي که براي مدتي طولاني آسيب ديده بود، از زمان مربيگري کي‌روش، براي نخستين بار است که به تيم ملي دعوت شده است. با ورود اين دو بازيکن، شمار بازيکنان حاضر در اردوي اردن به 22 نفر رسيد. رضا قوچان نژاد نيز روز دوشنبه به اردو ملحق خواهد شد.


 

تيم ملي فوتبال ايران تا 19 شهريور در اردن خواهد بود و 15 شهريور يک ديدار دوستانه و تدارکاتي با تيم ملي اين کشور برگزار خواهد کرد. اين ديدار ساعت 19 به وقت محلي در ورزشگاه ملک عبدالله دوم شهر امان برگزار مي شود. تيم ايران سپس 19 شهريور براي برگزاري ديدار با تيم ملي لبنان در چارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 به بيروت سفر خواهد کرد. ديدار اين دو تيم روز 21 شهريور برگزار خواهد شد.

 



 

برازوکا نام توپ جام جهانی 2014

به گزارش خبرگزاري ها، نام توپ جام جهاني 2014 پس از رأي گيري از بيش از يک ميليون نفر انتخاب شده است. در اين رأي گيري 70 درصد نام برازوکا را برگزيدند.
 

فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) اعلام کرده است که کلمه برازوکا ''نماد احساس، غرور و حسن نيت براي همه است و رويکرد برزيل نسبت به فوتبال را نشان مي دهد.


 

برازوکا همچنين اغلب به عنوان لقبي براي برزيلي هايي استفاده مي شود که در خارج از اين کشور زندگي مي کنند مثل صدها بازيکن فوتبال که در کشورهاي خارجي توپ مي زنند.


 

شرکت آديداس به عنوان توليد کننده رسمي توپ مسابقات جام جهاني از سال 1970 تاکنون اعلام کرده است که دو نام ديگر ''بوسا نووا'' و ''کارناوالسکا'' نيز به فهرست نهايي راه يافتند.


 

بر اساس اعلام فيفا، اين اولين بار بود که هواداران فوتبال مستقيما در نامگذاري توپ مسابقات جام جهاني شرکت کردند.


 

برازوکا احتمالا نخستين توپ جام جهاني خواهد بود که به فن آوري خط دروازه (گل لاين) مجهز مي شود.


 

اين فن آوري در مسابقات جام باشگاه هاي جهان که در ماه دسامبر در ژاپن برگزار مي شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


 

فيفا قصد دارد اين فن آوري را پيش از مسابقات جام کنفدراسيون ها در سال آينده، کاملا مورد آزمايش قرار دهد.

 



 

بایرن6-1اشتوتگارت،مصمم برای جام

 

اشتوتگارت در ابتداي بازي پيش افتاده بود اما شش گل پس از آن دريافت کرد.

گل اول ديدار بر خلاف جريان بازي در دقيقه 25 به ثمر رسيد. ضبره ايستگاهي آرتور بوکا به مارتين هارنيک رسيد که از تله آفسايد گريخته بود. اين بازيکن اتريشي هم با ضربه‌اي زيبا و روپا توپ را از روي سر مانوئل نوير به گل تبديل کرد.

بايرن پس از اين گل باز هم به حاکميت خود بر ميدان ادامه داد و به فاصله دو دقيقه دو گل زد. ابتدا در دقيقه 32 بود که شوت مولر برگشت داده شد اما او از مدافعان ساکن اشتوتگارت گذشت و دوباره توپ را زد؛ اين بار به درون دروازه. سپس توني کروس با شوتي تماشايي از فاصله 18 متري دروازه حريف را گشود.

بايرن در دقيقه 43 به گل سوم هم رسيد. لوييز گوستاوو با ضربه‌اي محکم از فاصله 30 متري توپ را به گوشه بالاي دروازه زد.

بايرن در نيمه دوم هم در فاصله تنها پنج دقيقه سه گل زد. ابتدا در دقيقه 47 بود که شوت مولر برگشت داده شد و اين بار ماريو مانجوکيچ گل زد. سپس در حالي که شوت مانجوکيچ را سون اولريش برگشت داده بود مولر با ضربه سر دروازه حريف را گشود. اين گل در دقيقه 49 به ثمر رسيد.

بايرن در دقيقه 51 به گل ششم هم رسيد. اين بار سانتر دقيق توماس مولر را باستين شواين‌اشتايگر با ضربه سر به گل تبديل کرد.

بايرن در ادامه بازي پايش را از روي پدال گاز برداشت. اشتوتگارت هم در دقيقه 74 با اخراج وداد ايبيشويچ به دليل تکل خشن روي پاي ژروم بواتنگ ده‌نفره شد.


 

یووه همچنان شکست ناپذیر

 

يووه هفته پيش مقابل پارما چندان خوب نبود اما اين بار مقابل اودينزه عالي بازي کرد و در دقيقه 14 به گل رسيد.

آندره‌آ پيرلو در دقيقه 12 با پاسي عالي سباستين جووينکو را راه انداخت. او از زليکو برکيچ، دروازه‌بان حريف گذشت و برکيچ که با شتاب زيادي به سمت او رفته بود نتوانست خود را متوقف کند و به جووينکو برخورد کرد. داور به‌درستي به نقطه پنالتي اشاره کرد اما در تصميمي فوق‌العاده سخت‌گيرانه برکيچ را با کارت قرمز جريمه کرد. برخورد اين دو بازيکن جدي نبود و دو مدافع اودينزه هم درون دروازه قرار گرفته بودند، اما در هر حال اودينزه ده‌نفره شد. ديه‌گو فابريني بيرون رفت و دانيله پادلي به‌جاي برکيچ به ميدان رفت و نتوانست پنالتي آرتورو ويدال را مهار کند.

يووه از آن پس حاکميت توپ و ميدان را در اختيار گرفت. سپس کوادو آساموا، بازيکن سابق اودينزه در دقيقه 1+45 سانتري روي دروازه انجام داد که با اشتباه بد پابلو آرمرو در دفع، توپ به ميرکو ووچينيچ رسيد و او هم با خونسردي توپ را وارد دروازه پادلي کرد.

جووينکو در نيمه دوم دو گل زد. او در دقيقه 53 و در برگشت شوت کلوديو مارکيزيو توانست دروازه پادلي را باز کند.

مورچه اتمي سپس روي پاس پيرلو از داخل محوطه جريمه در دقيقه 71 گل چهارم را هم زد.

اودينزه که اين هفته از ليگ قهرمانان اروپا کنار رفت در دقيقه 78 با گل آندره‌آ لاتزاري روي دفاع بد آندره‌آ بارتزالي يکي از گل‌هاي خورده را جبران کرد.


 

رم3-1اینتر،به سوی قهرمانی

 فرانچسکو توتي ستاره ميدان بود و دو گل ساخت تا رم بتواند اينتر را شکست دهد.
 

اينتر که اعتماد به نفس فراواني از برد هفته پيش گرفته بود براي اولين بار آلوارو پريرا را در ترکيب خود مي‌ديد. اين بازيکن سابق پورتو از عوامل اصلي جذابيت بازي در نيمه اول بود و نمايش فوق‌العاده‌اي داشت.


 

با اين حال رم بود که به گل اول رسيد. در دقيقه 15 بود که الساندرو فلورنتزي که اولين بار بود در سري آ در ترکيب ثابت قرار مي‌گرفت سانتر ديدني فرانچسکو توتي از سمت چپ را با ضربه سر وارد دروازه لوکا کاستلاتزي کرد.



اينتر در دقيقه 45 بازي را به تساوي کشاند. وسلي اسنايدر که او هم خوب بازي کرد آنتونيو کاسانو را روانه دروازه حريف کرد و او از لئاندرو کاستان گذشت و ضربه‌اش با برخورد به پاشنه پاي نيکولاس بورديسو و تغيير مسير کامل به تير دروازه برخورد کرد و وارد دروازه مارتن استکلنبرگ شد.


 

پابلو اوسوالدو در دقيقه 67 برتري رم را برگرداند. او با ضربه چيپ تماشايي‌اش توپ را از روي سر کاستلاتزي به گل تبديل کرد. اين بار هم سازنده گل توتي بود.


 

اينتر تلاش کرد به بازي برگردد اما مارکينيو در دقيقه 81 کار را تمام کرد. او از زاويه‌اي بسته روي پاس خوب اوسوالدو دروازه حريف را گشود.


 

اوسوالدو در دقيقه 90 به دليل هندي بي‌مورد کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. اما در نهايت رم بود که با درخشش توتي در سن‌سيرو پيروز مي‌شد.


 

 



 

فن پرسی هت تریک کرد،یونایتد برد،فرگوسن 1000تایی شد

 

 آندرس ليندگارد در اين بازي در دروازه يونايتد ايستاده بود. در آن سو هم نايجل ادکينز به جيمز وارد-پراوز 17 ساله ميدان داده بود. اين دومين باري بود که او در ترکيب ثابت تيمي بزرگ‌سال قرار مي‌گرفت!

ساوتهمپتون در دقيقه 16 به گل اول بازي رسيد. مورگان اشنايدرلين از شينجي کاگاوا عبور کرد و توپ را به جيمز پانچيون در گوشه محوطه جريمه سپرد. او هم چرخيد و سانتري عالي انجام داد که ريکي لمبرت با ضربه سر آن را به گل تبديل کرد.

يونايتد در دقيقه 23 به گل تساوي رسيد. کاگاوا و دني ولبک به سمت دروازه تاختند و ولبک که جانشين روني مصدوم شده بود توپ را به آنتونيو والنسيا سپرد. سانتر والنسيا با لغزش ناتانيل کلاين همراه شد و ون‌پرسي فرصتي عالي يافت تا دروازه کوين ديويس را بگشايد.

ساوتهمپتون نمايشي عالي داشت و در دقيقه 55 به گل دوم هم رسيد. اين بار لمبرت سازنده گل بود و اشنايدرلين از پاتريس اورا گريخت و با ضربه سر دروازه ليندگارد را گشود.

يونايتد دقايقي بعد مي‌توانست بازي را به تساوي بکشد. ديويس ضربه دروازه را بد زد و والنسيا توپ را گرفت و به کاگاوا سپرد. يوس هويولد تکل بدي روي پاي او زد و داور پنالتي گرفت. اما ضربه چيپ ون‌پرسي را ديويس توانست به کرنر بفرستد.

ون‌پرسي اما در دقيقه 87 باز هم گل زد. او اين بار ضربه سر ريو فرديناند که روي سانتر دقيق کاگاوا به تير دروازه برخورد کرده بود را به گل تبديل کرد و بازي را به تساوي کشاند.

بازي در دقيقه 92 بود که ون‌پرسي روي کرنر اورا هت‌تريک خود را کامل کرد. به اين ترتيب جشن هزارمين بازي سر الکس فرگوسن در ليگ برتر کامل شد.


 

مالاگا و مایورکا،صدرنشین لالیگا

مالاگا و مايورکا با نتيجه مشابه يک بر صفر به ترتيب مقابل ساراگوسا و رئال سوسيداد پيروز شدند.

اين دو تيم هفت امتيازي شدند و با يک بازي بيشتر از بارسلونا، والنسيا، رايو وايه کانو که همگي شش امتياز دارند، در صدر جدول قرار گرفتند.

مالاگا بعد از کسب جواز صعود به مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا مقابل پاناتيناکو يونان ( دو - صفر و صفر - صفر ) روند پيروزي خود را ادامه داد.

ايگانسيو کاماچو در دقيقه پنچاه و شش گل پيروزي شاگردان مانوئل پلگريني را به ثمر رساند.

خاوير ساويولا آرژانتيني که بعد از بازي در رئال مادريد و بارسلونا با پيوستن به مالاگا بازگشت دوباره خود را به لا ليگا جشن گرفته است، نتوانست گلزني کند.

مايورکا با گلي که ويکتور کاسادسوس در دقيقه هفتاد و پنج به ثمر رساند، رئال سوسيداد را مغلوب کرد.

در ديگر بازي هاي روز شنبه دپورتيوو لاکرونيا و ختافه به تساوي يک بر يک رسيدند و سلتاويگو دو بر صفر مقابل اوساسونا پيروز شد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از مادريد، رئال مادريد و بارسلونا روز يکشنبه به ترتيب ميزبان گرانادا و والنسيا خواهند بود.

شاگردان ژوزه مورينيو پرتغالي بعد از نتايج ضعيف در ابتداي فصل پنج امتياز از بارسا عقب افتاده اند و حق اشتباه کردن نخواهند داشت.

میلان3-1بولونیا،سوپر پاتزینی

بازيکنان ميلان با اين پيروزي شکست هفته قبل مقابل سامپدوريا را به فراموشي سپردند.

پاتزيني نخستين گل ميلان را در دقيقه شانزده با ضربه پنالتي به ثمر رساند.

بولونيا در دقيقه چهل و دو با ضربه پنالتي الساندرو ديامانتي بازي را مساوي کرد.

اما پاتزيني که در تيم جديد خود خيلي راحت بازي مي کرد در دقيقه هفتاد و هفت بار ديگر آ ث ميلان را از بولونيا پيش انداخت و در دقيقه هشتاد و پنج پيروزي اين تيم را تثبيت کرد.

پاتزيني، مهاجم سابق اينتر ميلان که با آنتونيو کاسانو مبادله شده است، نخستين بار در ترکيب ثابت ميلان قرار گرفته بود.

او در دقيقه نود زمين را ترک کرد و جاي خود را به امباي نيانگ هفده ساله داد که اين هفته به ميلان پيوست.

در نخستين بازي هفته دوم نيز دو تيم تازه صعود کرده تورينو و پسکارا به مصاف هم رفتند.

تورينو موفق شد با برتري سه بر صفر در اين بازي دومين پيروزي خود را کسب کند و با شش امتياز به صورت موقت در صدر جدود قرار بگيرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از رم، اين تيم بايد منتظر نتايج ديگر تيم ها در بازي هاي روز يکشنبه باشد: يوونتوس در زمين سيه نا بازي خواهد کرد و اينتر ميلان و آ اس رم حساس ترين بازي اين هفته را برگزار خواهند کرد.

 

 

 

 

 



 

هفته بیست ویکم لیگ برزیل

در آغاز ديدارهاي هفته بيست و يکم رقابتهاي فوتبال باشگاههاي برزيل تيم هاي فوتبال گرميو و پالميراس به تساوي بدون گل رسيدند و ديدار تيمهاي فيگرنزه و فلوميننزه هم با تساوي دو بر دو خاتمه پذيرفت.

در ادامه اين رقابتها تيم فوتبال واسکو دو گاما به ديدار پورتيگوئسا مي رود،کورينتيانس با آتلتيکو مينيه رو بازي مي کند،اينترناسيونال با فلامينگو روبرو مي شود،رسيف سانتوز را پيش رو دارد و باهيا با سائو پائولو روبرو مي شود.

در بازيهاي روز دوشنبه هم تيم فوتبال بوتافوگو با کوريتيبا روبرو مي شود،کروزيرو در برابر نوتيکو به ميدان مي رود و و پونته پرتا با آتلتيکو گوئيننزه روبرو مي شود.

در جدول رده بندي آتلتيکو مينيه رو و فلوميننزه هرکدام با کسب چهل و چهار امتياز و با توجه به تفاضل گل به ترتيب رده هاي اول و دوم را در اختيار دارند.

 

 

 

 

 



 

لیون3-2والنسین،خداحافظ اوگو

ليون با نتيجه سه بر دو بر والنسين غلبه کرد و مونپوليه نخستين پيروزي خود را مقابل سوشو ( سه - يک ) جشن گرفت.

المپيک ليون با اين پيروزي ده امتيازي شد و بالاتر از المپيک مارسي ( نه امتيازي ) که روز يکشنبه مقابل رن به ميدان مي رود، صدرنشين شد.

مارسي در صورت پيروزي مي تواند صدرنشيني را از ليون پس بگيرد.

بعد از شکست والنسين در ژرلان، مارسي تنها تيمي است که در رقابت هاي اين فصل گلي دريافت نکرده است.

در ژرلان مسابقه ويژه اي برگزار شد. اوگو لوريس که با تاتنهام انگليس قرارداد امضا کرده است، قبل از بازي دور افتخار زد و با هواداران ليون خدافظي کرد.

رمي ورکوتر، جانشين لوريس شب درخشاني را پشت سر گذاشت.

باستوس در دقيقه هجده، گوميس در دقيقه بيست و يک از روي نقطه پنالتي و گرنيه در دقيقه شصت و شش براي ليون گلزني کردند و ژيل در دقيقه دوازده و پويول در دقيقه هفتاد و شش براي والنسين گل زدند.

در ديگر بازي هاي روز شنبه برست دو بر يک بر تروا غلبه کرد، باستيا سه بر صفر از سنت اتين شکست خورد، آژاکسيو دو بر صفر مقابل اويان پيروز شد، تولوز و رنس به تساوي يک بر يک رضايت دادند، مونپوليه سه بر يک مقابل سوشو به برتري رسيد و لوريان سه بر صفر بر نانسي غلبه کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، بازي هاي هفته چهارم ليگ يک فرانسه روز يکشنبه با برگزاري سه بازي به پايان مي رسد: بوردو - نيس، مارسي - رن و ليل - پاري سن ژرمن.

 

 

 

 

 



 

من سیتی3-1کیوپی آر،دفاع دو تیم منچستری همچنان ضعیف

ادين ژکو و کارلوس تبس در نيمه دوم گل زدند تا منچسترسيتي بتواند کويينز پارک رنجرز را ببرد. آنها فصل پيش با برد سه بر دو مقابل همين تيم به قهرماني ليگ برتر رسيده بودند.

روبرتو مانچيني پس از نتايج پرفراز و نشيب با سيستم 2-5-3 به سيستم 1-3-2-4 برگشته بود و ادين ژکو را در غياب سرخيو آگوئرو در خط حمله قرار داده بود. ماريو بالوتلي هم با وجود مشکل چشم روي نيمکت بود.

در آن سو استبان گرانرو اولين بازي‌اش را براي کويينز پارک رنجرز انجام مي‌داد.

بازي در نيمه اول کاملا يک‌طرفه بود و سيتي در همان دقيقه 16 به گل رسيد. کرنر داويد سيلوا به حريف برخورد کرد و يايا توره با شوتي محکم گل اول را زد.

اما دفاع سيتي همچنان مشکل دارد. آنها در دقيقه 59 گل خوردند. اندي جانسن توپ را از سيلوا گرفت و ضربه درخشان او را جو هارت مهار کرد اما بابي زامورا در برگشت گل‌زني کرد.

دو دقيقه بعد بود که سيتي به گل رسيد. تبس سانتري خوب انجام داد که ژکو از فاصله‌اي نزديک به خط دروازه با ضربه سر آن را به گل دويستم دوران مانچيني در صدمين بازي حضور اين مربي روي نيمکت سيتي تبديل کرد.

در نهايت تبس روي شوت ژکو تاثير گذاشت و آن را در لحظات تلف‌شده بازي وارد دروازه رابرت گرين کرد.

 



 

اندی کارول مصدوم شد

وستهام در هفته سوم ليگ برتر انگليس سه بر صفر فولام را شکست داد.

اندي کارول بيست و سه ساله که از ناحيه ران راست احساس ناراحتي مي کرد، در نيمه دوم اين بازي مجبور شد زمين را ترک کند.

کارول که به صورت قرضي از ليورپول به وستهام پيوسته است، در ديدارهاي ابتدايي اين فصل عملکرد درخشاني داشت.

سام آلردايس سر مربي وستهام بعد از اين ديدار گفت: « ما نتيجه فوق العاده اي گرفتيم اما مصدوم شدن اندي نا اميد کننده است. اين مصدوميت احتمال دارد به غيبت او در تيم ملي منجر شود. همه چيز به شدت مصدوميت او بستگي دارد اما به نظر من بخت چنداني ندارد بنابراين براي خودم و هاجسون ( روي، سر مربي انگليس ) متاسفم ».

به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن، تيم ملي انگليس در چارچوب نخستين مسابقات خود در مرحله انتخابي جام جهاني دو هزار و چهارده برزيل جمعه آينده در مولداوي به ميدان مي رود و سه شنبه بعد به مصاف اوکراين خواهد رفت.

 



 

دیمیتار برباتوف به فولام پیوست

دیمیتار برباتوف دیروز پس از شرکت در تست های پزشکی فولام با مبلغی اعلام نشده به این تیم پیوست و همبازی اشکان دژاگه شد

اشکان دژاگه به فولام پیوست

براساس اعلام سايت اسکاي اسپورتس، دژآگه هم‌اکنون در محل باشگاه فولهام آزمايشات پزشکي اين باشگاه را پشت سر مي‌گذارد و انتظار مي‌رود تا ساعاتي ديگر با باشگاه ليگ برتري فولهام قرارداد امضا کند.

گفته مي‌شود رقم انتقال دژآگه از ولفسبورگ به فولهام 2.5 ميليون يورو يا 2 ميليون پوند است.

 



 

نتایج لیگ اروپا

در ديدارهاي برگشت مرحله پلي‌آف ليگ اروپا شب گذشته نتايج زير به دست آمده. هرچند يک نماينده هلند (پي‌اس‌وي) نتيجه‌اي فوق‌العاده گرفت اما دو نماينده هلند حذف شدند، از جمله هيرنفين که به مولده نروژ باخت؛ تيمي که اوله‌گونار سولشاير مربي آن است.

 

 تيم‌هاي صعودکننده به مرحله گروهي پررنگ نشان داده شده‌اند و نتيجه مجموع دو ديدار در پرانتز آمده است.

 

داليا گوري صفر (صفر) – ماريتيمو 2 (3)

 

دنيپرو دنيپروپتروفسک 4 (6) – ليبرچ 2 (4)

 

آپوئل نيکوزيا 1 (2) – نفتچي باکو 3 (4)

 

زسکا مسکو صفر (1) – AIK استکهلم 2 (2)

 

هاپوئل 4 (7) – دودلانگ صفر (1)

 

HJK هلسينکي 3 (3) – اتلتيک بيلبائو 3 (9)

 

PSV آيندهوون 9 (14) – زتا گوبلوبوفچي صفر (صفر)

 

روزنبورگ 2 (2) – لژيا ورشو 1 (3)

 

هيرنفين 1 (1) – مولده 2 (4)

 

اسپارتاپراگ 2 (4) – فاينورد روتردام صفر (2)

 

استه‌آوا بخارست 3 (5) – اکراناس صفر (صفر)

 

يانگ بويز برن صفر (3) – ميدتيلند 2 (2)

 

متاليست خارکيف 2 (4) – دينامو بخارست 1 (1)

 

راسينگ خنک 2 (3) – لوزرن صفر (2)

 

ويکتوريا پلژن 1 (2) – لوکرن صفر (2)
 

نتايج پلي‌آف ليگ اروپا (2)


 

اينتر و ليورپول در ديدارهايي دشوار پيروز شدند و به دور بعد راه يافتند.


 

 در کل تيم‌هاي ايتاليايي، اسپانيايي، فرانسوي و آلماني در اين مرحله موفق بودند.

 

 ديدار بوردو و رد استار دو گل بعد از دقيقه 90 داشت و اين در حالي بود که رد استار – که سابقه فتح جام باشگاه‌هاي اروپا را هم دارد – با کسب تساوي دو بر دو به مرحله بعد صعود مي‌کرد.

 

 آلکمار، ديگر نماينده هلند هم حذف شد. تعداد نماينده‌هاي حذف‌شده هلند از ليگ اروپا به عدد 3 رسيد.


 

بوردو 3 (3)– رد استار بلگراد 2 (2)

 

بروژ 4 (7) – دبرتسن 1 (1)

 

مارسي صفر (2) – شريف تيراسپول صفر (1)

 

اينتر 2 (4) – واسلويي 2 (2)

 

هانوفر 5 (10) – اسلاسک وروتسلاو 1 (4)

 

لوانته 1 (3) – مادرول صفر (صفر)

 

پارتيزان بلگراد 1 (3) – ترومسو صفر (3)

 

راپيد وين 3 (4) – پائوک صفر (2)

 

AZ آلکمار صفر (صفر) – آنژي مخاچ‌قلعه 5 (6)

 

ليورپول 1 (2) – هارت آو ميدلوثين 1 (1)

 

نيوکاسل 1 (2) – آتروميتوس صفر (1)

 

لاتزيو 3 (5) – NK مورا 1 (1)

 

ويدئوتون صفر (صفر) – ترابوزان اسپور صفر (صفر) (4-2 در پنالتي)

 

توئنته 4 (5) – بورسااسپور 1 (4) (برد در وقت اضافي)

 

اسپورتينگ ليسبون 5 (6) - هورسنس صفر (1)

 

 



 

اسکات سینکلر به من سیتی پیوست

اين بازيکن 23 ساله که در اين تابستان براي تيم المپيک بريتانيا بازي کرد، مي تواند فردا، اولين بازي رسمي اش براي سيتي را مقابل کوئينزپارک رنجرز انجام دهد.

سينکلر در گفتگو با سايت اختصاصي باشگاه منچسترسيتي گفت:" از اينکه همه چيز خوب پيش رفت، خوشحالم. من اکنون بازيکن منچسترسيتي هستم.

مدت ها بود که فکر مي کردم ممکن است اين انتقال انجام نشود اما اکنون خوشحالم که اينجا هستم و نمي توانم براي اولين بازي صبر کنم.

بازي کردن در کنار بعضي از بهترين بازيکنان دنيا براي من هيجان انگيز است؛ ضمن اينکه ما بايد دو ديدار نيز مقابل رئال در چمپيونزليگ انجام دهيم."

سينکلر سومين خريد تابستاني مانچيني است. سيتي پيش از اين جک رادول و ريچارد رايت را به خدمت گرفته بود. 

 



 

مایکون راهی من سیتی شد

وي با رقمي که فاش نشده است از باشگاه اينترميلان ايتاليا به باشگاه انگليسي پيوست.

باشگاه منچستر سيتي در پايگاه اينترنتي خود اعلام کرد : روبرتو مانچيني پيشتر به مدت دو فصل با اين مدافع برزيلي در باشگاه هاي ايتاليا کار کرده است و مايکون نيز با روش بازي سه پنج دو در منچستر سيتي آشنا است.

به گزارش خبرگزاري رويترز ، مايکون دويست و سي و پنج بازي براي اينتر داشته و در مدت حضورش ، بيست گل براي اين باشگاه زده است.

نیکلاس بنتنر به یووه پیوست

 

 اين ملي‌پوش دانمارکي در چند روز گذشته مورد توجه يووه قرار گرفته بود. آنها خواهان خريد ديميتار برباتوف بودند که به فولام پيوست.

بنتنر فصل گذشته را به‌صورت قرضي در ساندرلند گذرانده بود و يوونتوس او را به عنوان گزينه ديگر خود در نظر گرفته بود.

آنها اين گزينه را در قرارداد او گنجانده‌اند که بتوانند در پايان فصل او را بخرند.

در بيانيه‌اي که در سايت باشگاه منتشر شده آمده: «نيکلاس بنتنر بازيکن يوونتوس است. ما با آرسنال بر سر انتقال قرضي او به توافق رسيده‌ايم و اين بازيکن دانمارکي متولد 1988 را به خدمت گرفته‌ايم. قرارداد او تا 30 ژوئن 2013 است.»

سيه‌نا هم خواهان بنتنر 24 ساله بود. اخيرا روبينيو، دروازه‌بان سابق پالرمو هم به يووه پيوست.



 

هرناندز در ازای 8.7 میلیون دلار به سوانسی پیوست

 

 به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، مبلغ اين قرارداد در تاريخ باشگاه سوانسي سيتي بي سابقه است.

هرناندز بعد از عقد اين قرارداد به خبرنگاران گفت که از پيوستن به باشگاه سوانسي سيتي خشنود است و تصميم دارد که خدمتي که اين باشگاه به وي کرده است را در ميدان مسابقه جبران کند.


 

اتلتیکو4-1چلسی،فالکائو انسان است یا ماشین گلزنی؟

 

آبي‌پوشان لندن هر اندازه در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا موفق بودند و توانستند از اندک فرصت‌هاي خود براي شکست بارسلونا و بايرن مونيخ استفاده کنند، در اين ديدار ناکام بودند و پتر چک تقريبا به هيچ توپي نه نگفت تا نماينده‌ي اسپانيا اين بازي را 4 بر يک به سود خود به پايان برساند.

 



فالکائو در اين ديدار سه بار در دقايق 7، 19 و 45 گلزني کرد و نيمه‌ي نخست با اين نتيجه به پايان رسيد. ميراندا در نيمه‌ي دوم بار ديگر گلزني کرد تا نام بازيکن ديگري غير از فالکائو نيز در فهرست گلزنان قرار بگيرد.



در ادامه کيهيل يکي از گل‌هاي خورده را روي ضربه کرنر ارسالي و غفلت مدافعان جبران کرد اما اين گل نقشي جز کم‌رنگ‌تر شدن شکست نداشت و چلسي اين بازي را با شکست سنگين پشت سر گذاشت.



چلسي فصل گذشته در حالي قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شده بود، که کمتر کسي با توجه به حضور تيم‌هاي بارسلونا و رئال مادريد در نيمه نهايي اين تيم را مدعي مي‌دانست. دي ماتئو که به لطف قهرماني سال گذشته نيمکت چلسي را حفظ کرد، به نظر مي‌رسد در فصل جديد مشکلات زيادي داشته باشد.


 

اخباری از پارالیمپیک

مبارزه شناني با حريف انگليسي در گروه بازنده‌ها به دليل کوتاه بودن آستين لباس شناني ابتدا به تعويق افتاد! اما پس از چند دقيقه شناني با لباسي که هيچ نامي از ايران بر رويش وجود نداشت روي تاتامي حاضر شد و در حالي که ابتدا به دليل دريافت اخطارهاي زياد از حريف عقب بود حريفش را ضربه فني کرد و به برتري رسيد.

در شرايطي که با پيروزي جودوکار اوکرايني مقابل انگليسي شناني توانسته بود به گروه بازنده‌ها راه پيدا کند مشخص نبود علت اينکه شناني در چنين مسابقه رسمي عمدا يا سهوا از چنين لباسي استفاده کرده چه بوده است؟!

حدود هزار نفر تماشاگر انگليسي در سالن حضور دارند که به شدت جودوکاران کشورشان از جمله حريف شناني را تشويق مي‌کنند.

در مرحله يک‌هشتم نهايي رقابت‌هاي تيراندازي با کمان در لندن زهرا نعمتي در بخش ريکرو (w2/w1) مقابل حريفي از ايتاليا قرار گرفت و با برتري 6 بر صفر راهي مرحله يک‌چهارم شد.

وي روز گذشته در مرحله مقدماتي توانسته بود رکورد پارالمپيک را بهبود ببخشد و در جايگاه نخست قرار بگيرد.

مرحله يک چهارم نهايي فردا برگزار مي‌شود.

روز نخست تيراندازي با کمان بانوان پارالمپيک 2012 لندن دیروز آغاز شد که زهرا نعمتي، نماينده کشورمان در بخش ريکرو (W1/w2) در جدال با 20 تيرانداز موفق شد با کسب 613 امتياز در دور تعيين سطح رکورد پارالمپيک را شکسته و راهي مرحله يک شانزدهم نهايي شود.

رکورد قبلي 611 امتياز بود.

ايزديار که در رقابت‌هاي 200 متر مختلط انفرادي نتوانسته بود فيناليست شود، در ماده‌ي 50 متر آزاد در کلاس S10 به آب زد و در گروه خود پنجم شد.

شناگر جوان ايران در حالي در اين رقابت در رده‌ي پنجم قرار گرفت که با نفر سوم گروه، يعني شناگر چيني که رکورد آسيا را بهبود بخشيد، تنها 72 صدم ثانيه فاصله داشت.

کریم انصاری فرد ملی پوش شد

'خسرو والي زاده'' مدير رسانه اي تيم ملي در اين باره به سايت فدراسيون فوتبال گفت: ''کريم انصاري فرد'' بعدازظهر روز پنجشنبه به اردو دعوت شد.

پيش از اين 23 بازيکن به اردو فراخوانده شده بودند که با اضافه شدن انصاري فرد، تعداد دعوت شدگان به 24 نفر رسيد.

تيم ملي ايران بامداد روز جمعه براي برپايي يک اردوي 10 روزه و ديدار تدارکاتي با تيم ملي اردن عازم آن کشور مي شود و سپس روز 19 شهريور از امان به بيروت پرواز خواهد کرد تا روز 21 شهريور در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني مقابل تيم ملي لبنان قرار گيرد.


آندرس اینیستا بهترین بازیکن اروپا شد،رونالدو و مسی مساوی شدند

ليونل مسي، آندرس اينيستا و کريستيانو رونالدو سه نامزد کسب اين جايزه بودند و در مراسم اهداي جايزه حضور يافتند. اين سه نفر ديشب در سوپرجام اسپانيا بازي کرده بودند ولي خود را به موناکو رساندند تا در مراسم قرعه‌کشي ليگ قهرمانان، و در اهداي جايزه بهترين بازيکن شاغل در اروپا حاضر باشند.

اين جايزه را 53 روزنامه‌نگار اروپايي انتخاب کردند و در مراسم امشب يوفا مشخص شد که برنده نهايي چه بازيکني است. ميشل پلاتيني هم در اهداي جايزه حضور داشت.

از آرا 19 رأي به اينيستا رسيد و رونالدو و مسي هر کدام 17 رأي کسب کردند.

عباس ترابیان پیشنهاد نخستین دوره جام باشگاههای جهان را داد

عباس ترابيان رييس کميته‌ فوتسال که يک هفته‌ قبل براي حضور در قرعه کشي جام جهاني فوتسال به تايلند سفر کرده بود، مذاکراتي را با سران فيفا و AFC انجام داد.

ترابيان در جلساتي که با مسئولان فيفا داشت، پيشنهاد برگزاري اولين دوره مسابقات جام جهاني باشگاه‌هاي فوتسال را داده است. تيم هاي باشگاهي در قاره هاي مختلف جام هاي درون قاره اي را تجربه کرده اند اما تاکنون جام باشگاه هاي جهان حتي به صورت آزمايشي هم برگزار نشده و برنامه ريزي فيفا براي انجام چنين جام هايي مي تواند موفقيت بزرگي براي کميته فدراسيون ايران محسوب شود.

رييس کميته‌ فوتسال با اين حال تصميمي براي ميزباني بازي‌هاي جهاني مثل جام باشگاه‌هاي جهان و جام جهاني را ندارد. البته فدراسيون فوتبال در جواب نامه‌اي که فيفا ارسال کرده بود و خواسته بود اگر ايران آمادگي ميزباني جام جهاني را دارد اعلام کند، گفته بود که در صورت مهيا بودن شرايط اين ميزباني را بر عهده خواهد گرفت.

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا،من سیتی به رئال خورد،چلسی به یووه

به نظر مي‌رسد گروه D جذاب‌ترين گروه باشد که در آن رئال مادريد و منچسترسيتي بايد با هم بازي کنند. با توجه به حضور من‌سيتي در سيد 2، احتمال تشکيل گروه سختي مي‌رفت و اين گروه با حضور رئال مادريد تشکيل شد. بروسيا دورتموند، قهرمان بوندس ليگا و آژاکس هم در اين گروه حضور دارند. اين گروه تشکيل شده از چهار تيم قهرمان اسپانيا، انگليس، آلمان و هلند!

چلسي، مدافع عنوان قهرماني هم با تيم يوونتوس هم‌گروه شد. يوونتوس هم در سيد 3 بود و انتظار مي‌رفت در گروه نه‌چندان آساني بيفتد. آنها همچنين بايد با شاختار دونتسک بازي کنند. نبرد يوونتوس و چلسي يادآور بازي دو تيم در مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان چهار فصل پيش خواهد بود که در آن چلسي پيروز شد.

بارسلونا هم به بنفيکا برخورد کرده که رقيب ناآشنايي براي اين تيم نيست و البته آنها باز هم با تيمي از شوروي سابق هم‌گروه شدند؛ اين بار اسپارتاک مسکو. سلتيک، ديگر تيمي که در سال‌هاي گذشته با بارسلونا روبرو شده هم در اين گروه است.

منچستريونايتد هم که خاطرات چندان خوبي از تيم‌هاي پرتغالي ندارد اين بار با براگا هم‌گروه شده، تيمي که اودينزه را برد و به مرحله گروهي رسيد. گالاتاسراي هم در اين گروه حضور دارد. منچستريونايتد با رقيبان ترکيه‌اي هم ناآشنا نيست.

بايرن مونيخ هم دو رقيب سرسخت پيش رو دارد: نماينده‌هاي اسپانيا و فرانسه، يعني والنسيا و ليل.

تيم پرخرج پاري سن ژرمن اما در گروه نسبتا آساني قرار گرفته. آنها از تيم‌هايي مانند ميلان و آرسنال گريختند و در گروهي قرار گرفتند که پورتو سرگروهش است و دينامو کيف و دينامو زاگرب ديگر گروه‌هايش هستند.

قهرمان فرانسه، يعني مون‌پليه در سيد 4 بود اما آنها هم در گروه نسبتا مناسبي قرار گرفتند.

نتيجه نهايي قرعه‌کشي به اين ترتيب است:

گروه A: پورتو، دينامو کيف، پاري سن ژرمن، دينامو زاگرب

گروه B: آرسنال، شالکه، المپياکوس، مون‌پليه

گروه C: ميلان، زنيت، اندرلشت، مالاگا

گروه D: رئال مادريد، منچسترسيتي، آژاکس، بروسيا دورتموند

گروه E: چلسي، شاختار دونتسک، يوونتوس، نوردسيلاند

گروه F: بايرن مونيخ، والنسيا، ليل، باته بوريسوف

گروه G: بارسلونا، بنفيکا، اسپارتاک مسکو، سلتيک

گروه H: منچستريونايتد، براگا، گالاتاسراي، کلوژ


امشب چلسی-اتلتیکو در نزد لویی دوم

پيکار موسوم به «يوفا سوپر کاپ»‌ امشب ميان چلسي انگليس و آتلتيکو مادريد اسپانيا ساعت يک بامداد در ورزشگاه لويي دوم شهر موناکو فرانسه انجام خواهد شد.

آبي‌پوشان استامفوردبريجي که در پايان فصل گذشته با غلبه بر بايرن مونيخ آلمان، عنوان نخست ليگ قهرمانان را کسب کردند، خواهان برتري مقابل حريف اسپانيايي هستند که به مقام اول ليگ اروپا (جام يوفا سابق) رسيد.

اين دو تيم در سال 2009 در چارچوب ليگ قهرمانان دو مرتبه مقابل هم به ميدان رفتند که در لندن ميزبان انگليسي 4 بر صفر پيروز شد، اما در خانه حريف به تساوي 2 بر 2 رضايت داد.

نظری روح جوانمردی و مردانگی را زنده کرد

 

در ديدار تيم‌هاي سپاهان و فجرسپاسي حرکت جوانمردانه‌اي رخ داد که همه را به ياد حرکت امين متوسل زاده انداخت. در حالي که دو تيم با تساوي بدون گل به بازي ادامه مي‌دادند محمد مهدي نظري با دروازه بان سپاهان تک به تک شد اما هنگامي که ديد فرشيد طالبي روي زمين افتاده ضربه را به بيرون زد و همين مسئله باعث شد تماشاگران اصفهاني يک صدا اين بازيکن را تشويق کنند.

نظري پس از بازي در اين باره گفت: من چند موقعيت را از دست داده بودم اما در آن صحنه خودم را جاي فرشيد طالبي گذاشتم. او هم مثل من يک ورزشکار و سلامتي‌اش از همه چيز مهم‌تر است .

وي گفت: ما اسم شهيد سپاسي را يدک مي‌کشيم و بايد نام او را هميشه زنده نگه داريم.

اين ديدار با نتيجه يک بر صفر به سود سپاهان به پايان رسيد.

 

خاویر مارتینز گرانترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا با 40 میلیون دلار

 

به گزارش ايرنا ازباشگاه بايرن مونيخ، اين قرارداد بالاترين سقف مالي است که در ميان تيم هاي حاضر در بوندسليگا بسته مي شود.

به نوشته سايت بايرن مونيخ ، ماتتينز پس از موافقت فدراسيون فوتبال اسپانيا و باشگاه خود اين قرارداد را روز چهارشنبه به امضا رساند.

آل اشپورت تاییدیه فیفا درباره توپ های آل اشپورت را منتشر کرد

به نقل از سايت سازمان ليگ حرفه‌اي، بعد از انتقاد‌هايي که دو سه دروازه‌بان از توپ‌هاي آل اشپورت سازمان ليگ انجام دادند و مدعي شدند که اين توپ‌ها استاندارد نيست، مديريت شرکت آل اشپورت مدارک تاييديه فيفا را که در ليگ برتر ايران استفاده مي‌شود را منتشر کرد.

توپ‌هاي اين شرکت همچنين در ليگ فوتبال فرانسه نيز استفاده مي‌شود.
 

راه آهن-گالاتاسرای قطعی شد

 

اسد فلاح در گفت‌وگو با ايسنا، درباره اردوي تيم فوتبال راه‌آهن در ترکيه توضيح داد: پس از کسب سه امتياز بازي برابر سايپا با روحيه و آرامش خوبي به تعطيلات ليگ مي رويم و اردوي خارج از کشور را برگزار خواهيم کرد.

وي افزود: از شنبه هفته‌ آينده در کشور ترکيه و شهر استانبول تمريناتمان را آغاز مي‌‌کنيم و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. يکشنبه دو هفته‌ بعد به ايران باز مي‌گرديم. همچنين در اين اردو با تيم گالاتاسراي بازي تدارکاتي انجام مي‌دهيم و سعي داريم با يک تيم ديگر هم که احتمالا از بين دو تيم بشيکتاش و فنر باغچه خواهد بود، بازي کنيم.

سرپرست تيم فوتبال راه‌آهن همچنين با اشاره به اين که در ترکيه مذاکراتي را نيز با باشگاه‌هاي مطرح اين کشور خواهند داشت، افزود: کادر مديريت باشگاه راه‌آهن در نظر دارد تا طي مدتي که تيم فوتبال در ترکيه تمرين مي‌کند، با باشگاه‌هايي همچون فنر باغچه ، بشيکتاش و گالاتاسراي مذاکراتي را داشته باشد که مطمئنا تعامل ما با اين باشگاه‌ها بهره هاي زيادي براي فوتبال ايران خواهد داشت.

فلاح همچنين درباره پيروزي روز گذشته راه‌آهن برابر سايپا و قرار گرفتن اين تيم در رده دوم جدول، اظهار کرد: اين اولين برد خارج از خانه ما و اولين شکست خانگي سايپا بود که منجر به صعود چشمگير ما در جدول شد. در اين بازي ما چند مصدوم داشتيم و بازي سنگيني را مقابل سايپا انجام داديم، اما سعي کرديم روند مطلوبمان را حفظ کنيم. دو تيم در نيمه اول قدرت برابري داشتند، اما در نيمه دوم با تدابيري که آقاي دايي اتخاذ کردند، توانستيم قدرت تيمي خودمان را براي رسيدن به سه امتياز به معرض نمايش بگذاريم.

فلاح ادامه داد: بازيکنان در نيمه دوم با دوندگي بيشتر و کار گروهي بهتر خواسته‌هاي علي دايي را در زمين بازي پياده کردند و ما توانستيم به سه امتياز شيرين دست پيدا کنيم. همچنين به خاطر خشونت مهاجم حريف مجبور بوديم سومين تعويضمان را در دقيقه 70 انجام دهيم و چون ابراهيم کريمي دچار مصدوميت شد، يک تعويض اجباري انجام داديم. کريمي نيز از ناحيه سر آسيب ديد و به صورت نيمه بيهوش به بيمارستان منتقل شد که خوشبختانه پزشکان با معالجات و گرفتن سي تي اسکن خطر را برطرف کردند.

وي در ادامه ضمن بيان اين مطلب که راه‌آهن شخصيت تيمي‌اش را پيدا کرده است، مطرح کرد: راه‌آهن با بهره گيري از مديريت، کادر فني و بازيکنان با همت و مجربي که دارد، ليگ دوازدهم را تحت تاثير نام و جايگاه خود قرار داده است. سهامداران اصلي باشگاه و آقاي زنجاني رييس هيات مديره باشگاه و آقاي رييسي کيا مديرعامل باشگاه نهايت تلاششان را به کار گرفتند تا تمام امکانات و تمهيدات لازم را براي پشتيباني تيم مهيا کنند. همچنين نبايد از نقش موثر آقاي دايي به سادگي گذشت. او همان طور که در دوران بازيگري‌اش اسطوره بود، در حرفه مربيگري هم از همه لحاظ حرف اول را در ليگ مي‌زند.


 

دروگبا و انلکا از چین می روند؟

 

ژو جون" رئيس باشگاه چيني شانگهاي شنهوا تهديد کرده سرمايه گزاري هايش در اين باشگاه را قطع خواهد کرد و اين نگراني وجود دارد که ديديه دروگبا و نيکلا آنلکا دو ستاره گرانقيمت و پردرآمد اين باشگاه چين را ترک کنند.

گفته مي شود ژو هفته اي 200 هزار پوند به هر کدام از اين دو بازيکنان دستمزد مي پردازد اما اکنون تهديد کرده تنها 28.5 درصد (برابر با مقدار سهامش در باشگاه) از اين دستمزد را پرداخت خواهد کرد.

ژو بيش از 60 ميليون پوند در شانگها شنهوا سرمايه گذاري کرده و قرار بود بعد از اين سرمايه گذاري هنگفت 70 درصد سهام باشگاه را در اختيار بگيرد اما اين اتفاق نيفتاد و اکنون او نيز ديگر حاضر نيست به سرمايه گذاري اش ادامه دهد.
 

در.

 

ژو جون" رئيس باشگاه چيني شانگهاي شنهوا تهديد کرده سرمايه گزاري هايش در اين باشگاه را قطع خواهد کرد و اين نگراني وجود دارد که ديديه دروگبا و نيکلا آنلکا دو ستاره گرانقيمت و پردرآمد اين باشگاه چين را ترک کنند.

گفته مي شود ژو هفته اي 200 هزار پوند به هر کدام از اين دو بازيکنان دستمزد مي پردازد اما اکنون تهديد کرده تنها 28.5 درصد (برابر با مقدار سهامش در باشگاه) از اين دستمزد را پرداخت خواهد کرد.

ژو بيش از 60 ميليون پوند در شانگها شنهوا سرمايه گذاري کرده و قرار بود بعد از اين سرمايه گذاري هنگفت 70 درصد سهام باشگاه را در اختيار بگيرد اما اين اتفاق نيفتاد و اکنون او نيز ديگر حاضر نيست به سرمايه گذاري اش ادامه دهد.